Van egy webshop, amit néhány hónapja adtunk át, ám nem reszponzív. Egyszerűen minimális volt a mobil felhasználók száma, mert maga a termék és a vásárlói szokások determinálják a desktop használatot. Tervezéskor még leraktuk a reszponzív alapokat és technológiát, de aztán az ügyfél menet közben elvetette a dolgot és a különböző méretű nézeteket már nem is terveztük meg.
Aztán megtudtuk, hogy a Google módosítani fogja az algoritmusát és hátra fogja sorolni a nem reszponzív oldalakat. Kezdett aggódni az ügyfél, kezdtünk mi is. Nemrég kiderült, hogy április 20-tól kezd életbe lépni a módosítás. Gondolkodtunk, mit tegyünk, és kitaláltunk egy igazi sunyi megoldást: kamu reszponzivitás a Google kedvéért. Megtudtuk, hogy mit figyel a Google, mi alapján dönti el, mi reszponzív, mi nem az. És egy gyakornok egyetemista kollégának, Tominak kiadtuk a feladatot, üsse át az oldalt. Nem baj, ha szétesik mobilon, hiszen úgysem jön onnan forgalom. Úgy egy nap alatt el is készült vele és igazából még a vásárlás folyamat is végignyomható rajta, bár nyilván nem egy UX esettanulmány.
Aztán ráengedtük a Google-t a tesztrendszerre, lássuk mit tud. És egyből elkezdett emelkedni a pontszáma a kezdeti 60-ról.
Ma összetalálkoztam Tomival és kérdeztem, hogy na, mi a helyzet. Csillogó szemmel jelentette:
- 96 pontot értünk el!
- Bravó, ez még az egyetemen is ötös lenne, mi?
- Igen! Ez az első ötösöm, mióta egyetemre járok!!!
...